top of page

Puppy snuffel kleed deel 2

Hier het vervolg van het grote snuffel kleed voor de 9 pups van Jacob en Tini van Timmeren (http://www.duitsepinscherkennel.nl), foto van de pups met kleed volgt nog.


Zodra ik wist wat op het kleed moest komen en de kleurtjes daarbij was het een kwestie van sjablonen knippen en verdelen op het onderkleed. Dat is het leukste onderdeel van zo'n kleed maken, worden het verschillende "gewone" snuffel plekjes of gaan we voor een thema, doen we alles in het rond of pakken we er ook andere vormen bij. Wat voor kleurtjes en sjabloontjes horen daarbij enz enz....... Ook belangrijk voor wat voor hond is het kleed, heeft deze hond een spitse snuit of juist een brede snuit? Als ik nl iets naai (bijvoorbeeld die tulp op de foto) en dat te dicht maak kan de hond er niet in met zijn snuit en dat levert hem frustratie op, het gevolg kan zijn dat een volgende keer dat je het kleed aanbiedt hij dit helemaal niet leuk vindt maar gestresst raakt en dat moeten we voorkomen.



Dit is het geworden; met een beetje fantasie van boven naar onder:

* wolken * de zon * bloem en boom met gras 😊

Hartjes als symbool van mijn liefde voor honden en de vierkantjes zijn gestapeld....geen betekenis verder.












Voor deze lieverdjes is het kleed.



De kleintjes zijn al bekend met snuffelen, ze hebben nl al kennisgemaakt met de snuffel bal




Al een poosje klaar deze snuffel bal voor een lieve dame en een klein cadeautje van mij erbij omdat ze er zolang op heeft moeten wachten vanwege (postcode) fout van mij en de Belgische posterijen.
















Dit was het weer voor deze keer, ik ga weer verder met het zwart/witte kleed, even een paar gordijntjes naaien en heb ondertussen stof geknipt voor een tas, daarover (die tas 😀) later meer.

15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Puppy snuffel kleed deel 1

Terwijl ik met de zwart/witte deken bezig ben kreeg ik het verzoek om voor 9 pups een groot snuffel kleed te maken. Daar geef ik uiteraard gehoor aan, ben dus eigenlijk met 2 projecten (mijn diverse h

bottom of page