top of page

Zwart/wit deken; deel 2

Hoe ver ben je met me deken werd mij vorige week gevraagd.....nou al een flink eind op weg.



Alle lapjes zijn gesneden















Toen kon het puzzelen beginnen, hoe wil ik dat alle lapjes komen te liggen, ons bed is te klein dus het is een beetje in elkaar geschoven.

De eerste 3 rijen liggen hier, na deze 3 rijen zag ik voor me hoe het ging worden.....








Toen was het een kwestie van alles neerleggen en yes.....zo wordt de zwart/witte deken 🤩, spijkerstof komt aan de achterkant met een randje aan de voorkant maar dat is van latere zorg.



Hier liggen 256 lapjes















Komende week ga ik met een proeflapje even wat oefenen om een nette, rechte zoom te naaien zodat alle lapjes straks dezelfde maat hebben.

Wordt vervolgd hou het blog dus in de gaten 😃



Nog even wat foto's van het prille geluk achter ons huis in de vijver, ik volg dit nest al een paar jaar maar het blijft een genot om te zien. Oplettende paps die voor zijn gezin uit zwemt en de boel goed in de gaten houdt (2 kanoërs werden min of meer weggejaagd door hem) en mams die de kids op haar rug neemt (helaas geen foto van) als ze moe worden. Er waren 7 eieren daar zijn er 6 van uit gekomen, 1 is opgegeten/leeg gehaald door een reiger. Afgelopen week zag ik nog 5 kleintjes, natuur is heel mooi maar ook wreed.



Dit was het weer voor deze week, alle andere plannen waar ik mee bezig ben komen een volgende keer aan bod. Dan ook foto's van de Home Sweet Home deken die op 1 randje na klaar is.



Als je niet gelooft in dat het je lukt, maak je geen schijn van kans. (Arsene Wenger)

16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page