top of page

Zwart - Wit deken met een beetje spijkerstof.....

Dit zijn de gegevens waar ik mee aan de slag mocht en ook de maat is een gegeven: 2.60 x 2.60.


Dus internet afgestruind naar betaalbare leuke zwart/wit stof en die zijn gevonden. Geen kant en klare vierkantjes bij een echte quilt webshop vandaan want die zijn, hoewel erg mooi, ook erg duur....

8 Motiefjes zijn het geworden en nu is het meten en snijden...en nogmaals meten en snijden 😀




















Inmiddels zijn er 4 motiefjes gesneden, er wordt door echte quiltsters (niet dat ik dat al ben maar goed gereedschap is het halve werk) namelijk gesneden en niet geknipt.... dus is er van de week een echte snijmat aangeschaft, ben daar erg blij mee want het snijden i.p.v. knippen is netter, rechter en iets makkelijker. Als je de goede kant van de mat voor hebt zie je de centimeters aangegeven, andere kant zijn inches en dat is toch even anders. Dus het is een kwestie van stof goed op de mat leggen, geconcentreerd blijven, en je krijgt mooie vierkantjes!



Ook heb ik op mijn tafel een centimeter geplakt dus nog meer controle 😉



















Dit zijn de eerste 4 stapeltjes, nog 4 te gaan en dan puzzelen in welke volgorde ze genaaid gaan worden.













Ik ga nog even verder met snijden maar wil je op de hoogte blijven geef je dan op als lid van de site en je krijgt een melding zodra er een update is.

Formulier vindt je onder het tabje contact.



17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page